Masterclass “Pitch Deck” με την Τέσσα Αυγερινού
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Masterclass “Pitch Deck,” που διοργανώθηκε από το Thinc την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, με εισηγήτρια την Τέσσα Αυγερινού, π. Γενική Διευθύντρια του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ), π. τραπεζικός και μέλος του ΚΕΜΕΛ. Το Masterclass επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργίας Pitch Decks, προσφέροντας πρακτική γνώση και στρατηγικές σε συμμετέχοντες που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν επενδυτές για τη νεοφυή επιχείρησή τους.
Η παρουσίαση ξεκίνησε με μια εισαγωγή για το Pitch Deck, αναδεικνύοντας τη σημασία του ως «στιγμή της αλήθειας» για κάθε startup που επιδιώκει χρηματοδότηση. Η κ. Αυγερινού εξήγησε ότι το Pitch Deck είναι το εργαλείο που επικοινωνεί τη στρατηγική και τις δυνατότητες της επιχείρησης, κάνοντάς τη να ξεχωρίζει σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού. Οι συμμετέχοντες, μέσα από παραδείγματα και οδηγίες, κατανόησαν τα βασικά συστατικά ενός επιτυχημένου Pitch Deck: σαφήνεια, περιεκτικότητα και πειστικότητα.
Στη συνέχεια, η εισηγήτρια αναφέρθηκε στα στάδια χρηματοδότησης μιας startup, περιγράφοντας τη μετάβαση από την αρχική φάση μέχρι τους πρώτους γύρους επενδύσεων (fundraising rounds). Υπογράμμισε τη σημασία του να παρουσιαστεί το πρόβλημα που λύνει η επιχείρηση, η μοναδικότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και το επιχειρηματικό μοντέλο που υποστηρίζει τη βιωσιμότητά της. Έδωσε επίσης χρήσιμες συμβουλές για τη διαμόρφωση της δομής του Pitch Deck, καλύπτοντας την αναγκαιότητα σύντομων και στοχευμένων διαφανειών που απευθύνονται στις ανάγκες των επενδυτών.
Η κα Αυγερινού επικεντρώθηκε στο πώς οι startup founders μπορούν να ενισχύσουν τη «ρητορική» τους μέσα από την παρουσίαση, χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως η πειθώ, η αξιοπιστία και το συναίσθημα. Το μοντέλο που πρότεινε βασίστηκε στο τρίπτυχο που είχε ορίσει ο Αριστοτέλης: Λόγος, Πάθος και Ήθος. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στο πώς να δημιουργούν διαφάνειες που να αναδεικνύουν το όραμα της επιχείρησής τους και να δημιουργούν μια ισχυρή συναισθηματική σύνδεση με τους επενδυτές, πείθοντάς τους για τη δυναμική και τις δυνατότητες ανάπτυξης της επιχείρησης.
Κλείσιμο με τα «Do’s and Don’ts»
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια ενότητα «Do’s and Don’ts» για τη βελτιστοποίηση του Pitch Deck, τονίζοντας την ανάγκη για περιεκτικότητα, την αποφυγή τεχνικών όρων και την έμφαση σε γραφήματα και στοιχεία που αποτυπώνουν την επιχειρηματική ευκαιρία με τρόπο ελκυστικό. Οι συμμετέχοντες είχαν επίσης την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να λάβουν εξατομικευμένες συμβουλές, αφήνοντας το σεμινάριο εξοπλισμένοι με πρακτικές γνώσεις και μια ξεκάθαρη στρατηγική για την προσέλκυση επενδύσεων.
Το Masterclass “Pitch Deck” συνέβαλε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μελών της Thinc, βοηθώντας τους να κάνουν τα επόμενα βήματα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων.